„КОГА МОЌТА НА ЉУБОВТА ЌЕ ЈА ЗАМЕНИ ЉУБОВТА ЗА МОЌ, ЧОВЕКОТ ЌЕ ИМА НОВО ИМЕ: БОГ." - ШРИ ЧИНМОЈ

Сон-Слобода-Мир-Птици

Во 1991 година, за време на една посета на Малта, Шри Чинмој започна нова фаза во неговата уметничка кариера, така што ја нацрта првата од тоа што тој го нарече „Сон-слобода-мир-птици“. Птиците се често познати како „души-птици“ врз основа на фактот што тие го претставуваат безграничниот лет на човечката душа. „За мене птиците имаат многу специјално значење на духовно ниво.“ – кажува Шри Чинмој. „Тие летаат на небото, а небото е цело слобода. Затоа кога птиците летаат на небото ме потсетуваат на бесконечната слобода на душата. Душата доаѓа од Небото. Кога мислиме на птици исто така се потсетуваме на нашиот Извор и тоа ни дава огромна радост.“

Шри Чинмој нацрта преку 15 милиони птици, како поединечни цртежи или како дел од огромни уметнички дела кои содржат стотици на различни птици. Исто како и неговите „Џарна-Кала“ дела, така и цртежите на птиците беа изложени во многу престижни локации ширум светот како „Лувр“ и „Сиднеј Опера Хаус“. Одржани се неколку изложби со голем број на души-птици, вклучувајќи ја изложбата на еден милион птици во Отава во 1994 година и изложбата на 200 000 птици во Аугсбург.

Низ годините Шри Чинмој користеше голема имагинација во неговиот избор на уметнички „платна“ – како широк спектар на хартија, црташе птици на најразлични ткаенини, исто користеше широк спектар на секојдневни предмети на кои црташе птици – чинии, чаши, школки, дури и часовници и играчки за деца! Често ќе нацрташе серија на цртежи користејќи еден одреден медиум – на пример, во 2004 година, додека ја посетуваше Кина, Шри Чинмој нацрта серии на птици на кинеска оризова харија користејќи традиционални калиграфски четки, додека во ноември 2006 година нацрта друга серија на птици на црна хартија на која што кога се гребе се открива обоената хартија под неа.

Цртањето на овие птици е нешто што секогаш му даваше голема радост на Шри Чинмој. „Кога цртам птица мислам на душата – нова креација, нова надеж, ново ветување, нов мир, ново блаженство и ново совршенство на земјата“ – вели тој. Тој често го користеше тоа што другите би го нарекле „мртво време“ – време поминато чекајќи да се случи нешто или патувајќи меѓу некои места – за да нацрта уште неколку од овие прекрасни птици, најдобро претставувајќи ја неговата филозофија никогаш да не се троши залудно ни еден момент. Со таква брзина ги црташе овие креации што некој би помислил дека уметникот и не создава толку нешто колку што ослободува нешто што веќе е тука. За многу луѓе гледањето на птиците на Шри Чинмој буди спонтано чувство за нивниот сопствен внатрешен лет и тие наидоа на многу пофалби и восхит низ годините од критичари на уметност ширум светот.